ماهان سرویس .

علت ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد خطا یا ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می دهد که عدم تعادل در بار درام باعث خطا در محور چرخش ماشین لباسشویی شده است . این مشکل معمولا چند دقیقه پس از روشن کردن دستگاه و در طول چرخه شستشو رخ می دهد.

دلایل اصلی ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ به شرح زیر است:

– بارگذاری زیاد در درام
– ناکافی بودن مقدار لباس ها داخل درام ماشین لباسشویی سامسونگ
– یکبار خرابی برد کنترل
– نصب شدن دستگاه بر روی زمین ناهموار
– بارگذاری همزمان چیزهای بزرگ و کوچک در درام، که منجر به عدم تعادل بار می شود.
– تعویض یاتاقان ها مورد نیاز است.
– از کار افتادن رله روی برد که باعث می شود درام ماشین لباسشویی سامسونگ در یک جهت بچرخد.

ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ
ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه برطرف کردن ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ

برای برطرف کردن ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ ، ابتدا دستگاه را از برق کشیده و درب درام ماشین لباسشویی را باز کنید و لباس های شسته شده را به طور مساوی توزیع کنید یا لباس های اضافی را بیرون بیاورید، سپس دستگاه را دوباره روشن کنید و حداقل تعداد دور را در حالت چرخش درام تنظیم کنید.

– مشکل دیگر مربوط به خرابی ماژول کنترل است. در صورتی که خرابی یک بار باشد، پس از اینکه دستگاه را خاموش کرده و پس از 15 دقیقه دوباره روشن کنید و تنظیمات را با حداقل تعداد دور در حین چرخش تنظیم کنید، مشکل از بین می رود . اطمینان حاصل کنید که لباس های شسته شده به صورت پیچ خورده نیستند.

– اگر ماشین لباسشویی از خشک کردن لباس ها امتناع می کند یا درام در یک جهت می چرخد، مشکل در ریز مدار است که در این صورت برد سوخته یا خراب شده و باید تعویض شود.

– هنگامی که درام اصلا نمی چرخد و ارور E4 در ماشین لباسشویی سامسونگ هنگام شروع چرخه شستشو ظاهر می شود، تسمه محرک باید تعویض شود.

برای مراقبت خارجی از ماشین لباسشویی، داخل درام دستگاه را با یک پارچه مرطوب و سپس با یک پارچه خشک پاک کنید. به طور دوره ای شیشه درب درام را تمیز کنید. از بار کردن زیاد درام یا روشن کردن دستگاه با بار کم اجتناب کنید . زیرا این مشکلات می توانند منجر به ارور E4 شوند.
نصب ماشین لباسشویی را ترجیحا بر روی سطح صاف انجام دید . اگر این کار امکان پذیر نیست، تخته ای را زیر ماشین لباسشویی قرار دهید یا پایه های اضافی را برای تراز کردن دستگاه نصب کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در کرج ، با ماهان سرویس تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *