ماهان سرویس .

علت ارور IE ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

ارور IE ماشین لباسشویی ال جی از خطاهایی است که ممکن است در ماشین لباسشویی دیده باشید .اگر هنگامی که ماشین لباسشویی را روشن می کنید، ارور IE ماشین لباسشویی ال جی ظاهر می شود، این ارور نشان دهنده کمبود آب در دستگاه است که در بیشتر موارد، این مشکل به دلیل بی احتیاطی کاربر اتفاق می افتد بطوری که ممکن است کاربر فراموش کند شیری را که به دستگاه برای تامین آب متصل است را باز کند.
در این صورت کافی است شیر را بچرخانید تا شستشو به طور خودکار در حالت عادی ادامه یابد. اما اگر ماشین لباسشویی ال جی ارور IE بدهد و همه چیز در لوله کشی درست بوده و شیر آب نیز باز باشد علت ایجاد این مشکل چیست و چگونه می توان مشکل را برطرف نمود؟

کلمه IE مخفف عبارت Inlet Error یا خطای ورودی است که نشان می دهد ماشین لباسشویی زمان لازم برای جمع آوری آب مورد نیاز برای شستشو یا آبکشی را در زمان تعیین شده نداشته است. در ماشین های که نمایشگر ندارند به جای ارور IE، نشانگر پیش شستشو و شستشوی اصلی دائما روشن می شود.
در همان زمان، آبگیری می تواند ادامه یابد، اما بسیار طولانی تر از حد معمول، شستشو نیز شروع می شود. این اتفاق می افتد اگر دریچه تا حدی باز شود. شما نباید آن را نادیده بگیرید ، زیرا در آینده ممکن است بطورکامل از کار بیفتد.
یکی دیگر از دلایل خطاهای IE نشان دهنده فشار کم آب در سیستم لوله کشی است. در این سناریو، پودر یا ژل لباسشویی به طور معمول از سینی شسته نمی شود و فشار مورد نیاز برای شیر برقی تامین نمی شود.

ارور IE ماشین لباسشویی ال جی
ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

ارور IE ماشین لباسشویی ال جی معمولا به دلایل زیر رخ می دهد:

– شیر آب باز نیست (موقعیت شیر را بررسی کنید).
– گرفتگی و انسداد شیلنگی که از طریق آن آب تامین می شود که در این صورت انسداد باید رفع شود .
– انسداد فیلتر در لوله ورودی (شلنگ را باز کنید و وضعیت فیلتر را بررسی کنید و آن را زیر آب جاری بشویید)
– خرابی سنسور سطح آب – سوئیچ فشار (آب معمولاً در همان زمان جمع آوری می شود ، اما بلافاصله به فاضلاب تخلیه می شود بنابراین چرخه شستشو کامل نمی شود).
– خرابی شیر تنظیم کننده آب (آبگیری به هیچ وجه انجام نمی شود یا کند است، می توانید با اندازه گیری مقاومت بین تماس های سوپاپ آن را بررسی کنید، باید در محدوده 2 – 4 کیلو اهم باشد).
– خرابی برد کنترل
سوپاپ ها و سوئیچ فشار قابل تعمیر نیستند. هنگامی که آنها خراب می شوند باید تعویض شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *